Nagłowice 23.12.2008 dotyczy: przetargu nieograniczonego na wykonanie usługi dotyczącej instalacji i obsługi technicznej urządzenia do rejestracji wykroczeń polegających na przekraczaniu przez kierowców pojazdów silnikowych dozwolonej prędkości na drogach publicznych na terenie Gminy Nagłowice wraz z przygotowaniem dokumentacji pomocniczej do postępowania mandatowego
ODPOWIEDZI NA PYTANIA DO SIWZ
Zakres zamówienia 1. Czy urządzenie rejestrujące ma być samoczynnie rejestrujące tzw. „fotoradar” czy też tylko rejestrujące prędkość? Np. Videoradar lub ręczny miernik prędkości? Ad.1: Fotoradar dotyczy pkt.I ppkt.1 myślnik pierwszy SIWZ 2. Czy chodzi o wydruk numeru rejestracyjnego pojazdu zarejestrowanego przez urządzenie do rejestracji wykroczeń? Ad.2: TAK dotyczy pkt.I ppkt.1 myślnik drugi SIWZ 3. Czy Zamawiający rozważa możliwość wykonania zdjęcia od tyłu pojazdu lub automatycznie: równocześnie pojazdów najeżdżających i odjeżdżających od urządzenia rejestrującego? Ad.3: TAK 4. Co należy rozumieć pod słowem – przygotowanie? Ad.4: Zredagowanie, wydruk, adresowanie i kopertowanie dokumentu 5. O jakie konkretnie dokumenty chodzi Zamawiającemu? Ad.5: Wymagane dokumenty zawarto w zakresie przedmiotu Zamówienia, w warunkach świadczenia usługi (wSIWZ) i we wzorze umowy (załącznik do SIWZ) dotyczy pkt.I ppkt.1 myślnik czwarty SIWZ 6. Czy chodzi o wniosek do CEPIK w wersji papierowej? Ad.6: NIE. Formalności związane z CEPIK-iem leżą w gestii Zamawiającego. dotyczy pkt.I ppkt.1 myślnik piąty SIWZ 7. O jakie dokumenty chodzi Zamawiającemu? Ad.7: - raport z miejsca popełnienia wykroczenia - wezwanie do stawienia się w Komendzie Straży gminnej w Nagłowicach lub złożeniu stosownego oświadczenia, wraz z pouczeniem dotyczy pkt.I ppkt.1 myślnik szósty SIWZ 8. Czy chodzi o karty MRD-5, ich wypełnienie i wysłanie do komendy wojewódzkiej policji? Ad.8: Chodzi o karty PRD-5, wypełnienie ich i dostarczenie do Komendy Straży Gminnej w Nagłowicach dotyczy pkt.I ppkt.1 myślnik siódmy SIWZ 9. Czy mandaty, druki wpłat mają być wypisywane ręcznie? Ad.9: Wykonawca jest zobowiązany udostępnić drukarkę igłową w celu drukowania mandatów przez Zamawiającego 10. Co z ewidencjami poszczególnych spraw np., na jakim etapie dana sprawa aktualnie się znajduje? Wykonawca powinien prowadzić taką ewidencję w porozumieniu z Zamawiającym Warunki świadczenia usługi 11. Czy lampa błyskowa ma pracować w nieprzerwanym trybie ciągłym, aby rejestrować pojazdy poruszające się jeden za drugim w bliskiej odległości? Ad.11: TAK 12. Czy na zdjęciu ma być sygnatura zaznaczająca czy zarejestrowany pojazd to pojazd najeżdżający lub odjeżdżający od urządzenia rejestrującego? Ad: 12 TAK dotyczy ppkt. d). 13. Czy Zamawiającemu chodzi o uniemożliwienie odczytu oryginalnego zdjęcia, które przed obróbką do dokumentacji zostaje poddane próbie ingerencji?? Ad. 13: TAK dotyczy ppkt. e). myślnik drugi 14. Czy Zamawiający oczekuje by takie stanowisko było zainstalowane w pojeździe? Ad.14: Zamawiający nie wymaga by stanowisko komputerowe było zainstalowane w pojeździe. dotyczy ppkt. e). myślnik czwarty 15. Komu ma podlegać i na jakich zasadach przedstawicielstwo ma istnieć i pracować w siedzibie Zamawiającego? Ad.15: Przedstawicielstwo Wykonawcy ma pracować w porozumieniu, pod nadzorem i w pomieszczeniu wyznaczonym przez Komendanta Straży Gminnej w Nagłowicach. 16. W jakim wymiarze godzin ma pracować przedstawicielstwo? Ad.16: Wymiar godzin ustala Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym tzn. przedstawicielstwo będzie pracować tyle, ile będzie potrzebować czasu do realizacji zadań związanych z przedmiotem zamówienia. 17. Czy będzie obowiązywać dzień pracy przedstawicielstwa równolegle z czasem pracy straży? Czy obowiązuje jedna czy dwu czy też trzy zmianowa praca? Ad.17: Przedstawicielstwo będzie wykonywać swoją pracę związaną z wykonaniem przedmiotu zamówienia w godzinach pracy Straży Gminnej w Nagłowicach tj. w godzinach od 7:15 do 15:15. 18. Czy pracownik Wykonawcy po zakończeniu wydruku stosownych dokumentów w siedzibie straży, może pójść do domu czy też ma bezczynnie siedzieć do końca czasu pracy swojej i straży? Ad.18. Pracownik Wykonawcy pracuje tyle, ile zajmie mu wykonywanie czynności związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. 19. Czy jeśli nie będzie np. przez tydzień/dwa dokonywanych pomiarów, przez co idzie nie będzie do obrabiania dokumentacji to pracownik Wykonawcy ma siedzieć bezczynnie w siedzibie straży czy też pomagać straży w jej innych czynnościach? Ad.19: Pracownik Wykonawcy ma wykonywać tylko i wyłącznie czynności związane z przedmiotem zamówienia w dniach wyznaczonych przez Wykonawcę w porozumieniu z Zamawiającym. Nie ma potrzeby by pracownik był w siedzibie Straży przez cały czas obowiązywania umowy. 20. Kto będzie za to płacił? Ad.20: Pracę przedstawicielstwa należy wliczyć w cenę oferty. 21. Kto ma pokrywać koszty eksploatacji np. tonerów i wydruku dokumentacji? Ad.21: Zamawiający 22. Iloma urządzeniami ma dysponować Wykonawca, bo w umowie jest liczba mnoga fotoradarów? Ad.22: Wykonawca powinien dysponować co najmniej jednym urządzeniem. dotyczy pkt. 2.3.2. SIWZ 23. Jaka jest przyczyna tak długiego terminu płatności skoro Zamawiający najpierw otrzymuje wpływ gotówki i dopiero po jej rozliczeniu następuje rozlicznie się z Wykonawcą? Ad.23: Taki jest wymóg Zamawiającego. dotyczy pkt. 3.4 SIWZ 24. Z jakiego okresu, w jakich warunkach pogodowych czy sezonu i ile ma być przedstawionych zdjęć? Ad.24: Wg uznania Wykonawcy. W ofercie musi być minimum jedna próbka zdjęcia wykonanego oferowanym przez Wykonawcę sprzętem. 25. Czy należy rozumieć, iż w związku z powierzeniem przez Zamawiającego przetwarzania danych osobowych Wykonawcy osoby Wykonawcy mają posiadać certyfikat dostępu do informacji niejawnych? Ad.25: TAK dotyczy pkt. 7 SIWZ 26. Proszę o sprecyzowanie oczekiwań Zamawiającego? Ad.26: W pkt. 7 druku oferty jest zapis odnośnie kwestii tego oświadczenia. Podisanie oferty spełni wymóg pkt. SIWZ. 27. Czy Zamawiający planuje w jakikolwiek sposób porównać: - jakość wykonywanych zdjęć - jakość i przystępność oferowanego oprogramowania Ad. 27: Kryterium oceny ofert jest cena. Jakość zdjęć oraz jakość i przystępność oferowanego oprogramowania powinna spełniać wymogi SIWZ oraz powinna być odpowiednia do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. dotyczy pkt. 5 wzoru oferty (załącznik do SIWZ) 28. Jak oferent może się zobowiązać do wykonania powyższej usługi, jeśli Zamawiający nie określa ilości dni pomiarowych w ciągu tygodnia i miesiąca? Ad.28: Zamawiający określił, iż przewiduje ok. 10 000 rejestracji wykroczeń w ciągu trwania umowy. Ilość oraz w których dniach będą wykonywane pomiary będzie określał Komendant Straży Gminnej w Nagłowicach w taki sposób, aby rozłożyć równomiernie przewidzianą ilość rejestracji w okresie trwania umowy. 29. Ile urządzeniami powinien dysponować Oferent? Ad. 29: Patrz Ad. 22 30. Czy instruktaż ma być przeprowadzony odpłatnie? Ad.30: Koszt instruktażu należy wliczyć w cenę oferty.
Z up. Wójta Gminy Szczepan Jaczyński Podinspektor |